Produkter

DermAcetic Conditioner

Plejende pelsbalsam efter hver vask.
Velegnet til alle hudtyper (normal, tør,
fedtet, skællende).
Gør dyrets pels blank og mindre statisk - super til katte!
Blødgørende og lindrende hudspray til problemområder. Som supplement til medicinsk behandling af infektiøse hudsygdomme (bakterier, gærsvamp,ringorm).

DermAcetic Shampoo

Velegnet til dyr, som har brug for
hyppig vask. Til tør, fedtet eller skællet
hud. Desinficerende vask før operationer.
Som supplement til medicinsk
behandling af infektiøse hudsygdomme
(bakterier, svamp, ringorm).

Aktivt indholdsstof: eddikesyre 3%.

DermAcetic Wet Wipes

Til rengøring af alle hudfolder (næse, læbe,
vulva, hale, mellem tæerne).
Rengøring af øregange.
Rengøring af kattens pels. Gør den også mindre statisk.
Som supplement til medicinsk behandling.

Aktive indholdsstoffer:eddikesyre 3%, glycerin.

Ear Wicks

ear wicks

Ear Wicks kan hjælpe ved følgende indikationer:  øreinfektioner med bakterier/Malassezia; post-operativ; og for at reducere hyperplasi/stenosis af den ydre øregang.

Dr. Baddaky Omega-3

Dr. Baddaky Omega-3 gruppe

Dr. Baddaky Omega-3 er en fiskeolie af høj kvalitet fremstillet fra dybvandsfisk. Fisken fanges i Stillehavet uden for Sydamerikas kyst, fordi denne fisk har den bedste kvalitet. Den videre produktion med rensning foregår i Norge, hvor fiskeolien molekylærdestilleres (ultra raffineres) og tappes på mørke glasflasker eller kapsler under farmaceutisk kontrol.

DiReNe

DiReNe 32 tabletter

DiReNe er et tilskudsfoder til hund og kat med kun naturlige ingredienser. Det gives som et tilskud til medicinsk og diætisk behandling ved nedsat nyrefunktion og nyreinsufficiens.

Aktive indholdsstoffer:

ENTEROMICRO

ENTEROMICRO - Pre-og probiotika med absorberende og tarmregulerende egenskaber.

Hvad indeholder ENTEROMICRO?

Enteromicro indeholder 3 lactobacilli:

Lactobacillus Acidophilus (DSM 13241): CFU 375 x 109

Enterococcus Faecium (NCIMB 10415): CFU 375 x 109

Lactobacillus Rhamnosus (DSM 7133): CFU 375 x 109

Indholdet er mikroenkapsuleret (dobbelt kapsel) der beskytter lactobacilli fra mavesyren, og de aktive stoffer når frem til tarmen levende.

Colostrum - Øger immunforsvaret lokalt i mavetarmkanalen.

MOS og FOS - Prebiotika. Mos og Fos er ikke fordøjelige stoffer der fremmer væksten af probiotika og den normale flora i tarmen.

Pectiner - Regulerer og beskytter tarmfunktionen. Absorberer væske i tarmen og danner en beskyttende hinde. Tarmens peristaltik nedsættes.

Vitaminer - Støtter en naturlig balance i tarmfloraen.

EPATO

Visse lidelser og behandlinger kan overbelaste leveren, og dens evne til regeneration og funktion mindskes – i nogle tilfælde irreversibelt. Ved hjælp af de aktive stoffer i EPATO kan leverens funktioner beskyttes.

Onychotin 100 kapsler

Onychotin

Onychotin er et supplement med koncentreret biotin, et af B-vitaminerne. Biotin er vigtig for omsætningen af aminosyrer, som indgår i keratin. Biotin kan derfor fremme kløernes vækst og styrke neglen ved at udglatte tørre sprækker. Gennemsnitlig klovækst er 1,0-1,9 mm per uge (afhænger af hundens alder).

PROAGE

Proage

PROAGE indeholder de naturlige antioxidanter Vitamin E og C og det vegetabilske pigment polyphenol.

Polyphenol – Fra sukkerrør (sukkeret er fjernet). Polyphenol har antiinflammatoriske, antiallergiske og antivirale egenskaber. Beskytter mod den skadelige virkning af kolesterol.

Vitamin E - Hæmmer fedtsyre peroxidation i cellerne.

Before-x

Steril, mild, alkalisk rengøringsopløsning til ører og hud. Rengøring med Tris-EDTA anbefales før behandling med andre ørepræparater. Kan bruges ved rumperet trommehinde. Indhold: steril Tris-EDTA opløsning. pH 8.0 Volumen: 100 ml.

Clorexyderm Oto

Clorexyderm oto

Rensning af ører hos voksne hunde,hvalpe og katte.
Specielt velegnet til forebyggelse af øreirritation.
Som supplement til medicinsk behandling af øregangsbetændelse (Malassezia, bakterier).

Clorexyderm Shampoo 4%

Klorhexidin shampoo

Koncentreret shampoo til hund og kat.
Clorexyderm shampoo 4% anvendes til hud- og pelshygiejne på husdyr når der er behov for en grunding rensning af uren hud.

Clorexyderm Solution

Rensende spray til dyr.
AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Klorhexidin digluconat 0,3%, Tris-EDTA, glycerin.

EGENSKABER: Clorexyderm solution renser og beskytter huden. Svier ikke.

VOLUMEN: 250 ml

BRUGSANVISNING: Ryst flasken. Spray på huden en til to gange dagligt i 10 dage eller som anbefalet af dyrlægen. Skal ikke skylles eller tørres. Undgå kontakt med øjnene.

Clorexyderm Spot Gel

Clorexyderm spot gel

Desinficerende gel til øregange, hudfolder og fugtige hudområder for hunde og katte.
Supplementerer medicinsk behandling ved øregangsbetændelse med Malassezia.

CLX Wipes

CLX wipes er vådservietter til hunde og katte og hjælper ejeren med den
daglige rengøring af poterne, specielt huden mellem tæerne. De er specielt
velegnede til at rense hudfolder (næse-, læbe-, vulvafolderne). Dårlig lugt fjernes effektivt. Anbefales som supplement til medicinsk behandling af hudbetændelse (Malassezia, bakterier). Svier ikke.

Elastopad

Blødgørende og beskyttende hudsalve til fortykket, tør eller revnet hud med solfilter og essentielle omega 3 og 6 fedtsyrer. Elastopad blødgører fortykkede hudpartier ved
knoglefremspring (albuer, haser). Elastopad tilfører fugtighed og beskytter næsespejlet og øreflippen mod UV stråler.

Ermidrà Foam

Rensende skum med liposom teknologi til dyr. Til vask, når man ikke ønsker eller kan bruge vand (om vinteren, efter tømning af analsække.) Til effektiv rens og fjernelse af blod efter operation. Til tørvask af katte, ilder, rotter, kaniner.

Ermidrá Foam 200 ml

Ermidrà Foam

Ermidrà Shampoo

Shampoo til hyppig vask af ømfindtlig eller rød hud hos hund og kat.
AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Salvie ekstrakt, gederams ekstrakt, betain, zink gluconat, mælkeserum.

Ermidrà Spray

Ermidra spray

Genfugtende hudspray med liposom teknologi til hund og kat.
AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Gederams ekstrakt, zink gluconat, propylenglykol, glycerin, D-panthenol.

Iryplus

Skånsom vask til øjenomgivelser til hund og kat, kan også anvendes til hvalpe og killinger.
AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Hamamelisvand, kamillevand, klorhexidin digluconat, natriumfosfat, benzalkoniumklorid.

Iryplus pocket wipes

Iruplus Pocket

Praktiske vådservietter til skånsom rens af huden i øjenomgivelserne hos hund og kat. Iryplus Pocket opløser intørret sekret fra huden og gør fjernelse lettere.

Den specielle sammensætning tilføre huden fugtighed.

Otoact

Effektiv voksopløsende ørerens til
hund og kat.
Aktive Indholdsstoffer:
Skvalen, salicylsyre, kamilleekstrakt,
garvesyre. pH 5,5.
Egenskaber :
Otoact indeholder skvalen, et effektivt
ceruminolytikum. Salicylsyre
virker keratolytisk og adstringerende.
Garvesyre virker adstringerende.
Der er tilsat kamilleekstrakt for en
beroligende effekt.

Otodine

Patentert ørerens med unik kombination af klorhexidin og Tris-EDTA. Påføres 1-2 gange dagligt. Svier ikke. Kan bruges ved rumperet trommehinde hos hund. Eventuelle andre ørepreparater påføres en time senere. Klorhexidindiglukonat (0,15%), Tris-EDTA. pH 8.0

Otoprof

Til brug i klinikken ved øreskylning hos hund og kat. Effektiv rengøring af øregangen. Stærkt voksopløsende ørerens til hunde/katte der producerer meget ørevoks eller pus. Let sedation af patienten kan være en fordel.

Stomodine

Gel til effektiv mundhygiejne før, under og efter enhver behandling i mundhulen (fjernelse af tandsten, tandudtrækning, operationer) hos hund og kat.

Stomodine LP (long period)

Oral gel til effektiv daglig mundhygiejne hos hund og kat.
AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Klorhexidin digluconat (0,06%),  Tris-EDTA, Tidselolie, glycerin.

Winterpad

Winterpad påfører trædepuderne og huden en beskyttende og vandafvisende barriere. Winterpad beroliger, hindrer rødme og irritation. Specielt velegnet til at beskytte poterne hos jagt- og sportshunde.Volumen: 50 ml og 150 ml

Zincoseb Shampoo

Shampoo til hund og kat med fedtet og skællet hud. Et supplement til medicinsk behandling af hudbetændelse med Malassezia.

AKTIVE INDHOLDSSTOFFER:  Salicylsyre, kolloidalt svovl, zink gluconat, mælkesyre,  klorhexidin digluconat lanolin.

Solo monoprotein foder

Solo vaktel

Solo monoproteinfoder bruges til udredningen af foderallergi/
foderintolerance hos hund og kat.